ההסכם עם איראן נחתם: האיראנים: "העבודה הקשה שעשינו השתלמה"

    דוד לזר | צילום: ויקיפדיה No Comments on ההסכם עם איראן נחתם: האיראנים: "העבודה הקשה שעשינו השתלמה"
    21:45
    08.05.24
    נתי קאליש No Comments on עדות אישית: "הרב משה הלל אמר בביטחון: תעלו למירון בשמחה רבה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר דיונים אינסופיים-  איראן ושש המעצמות הגיעו להסכם גרעין היסטורי – כך בישרו הבוקר (שלישי) דיפלומטים איראנים ומערביים בפני סוכנות הידיעות רויטרס.

    הבוקר סמוך לשעה 11:30 בבוקר יקיימו שרי החוץ של שש המעצמות פגישה עם מקבילם האיראני מוחמד זריף במתחם האו"ם בווינה, פגישה שלאחריה תתקיים מסיבת עיתונאים רשמית שבה יוצג ההסכם שהושג לאחר דיונים מרתונים שנמשכו בימים האחרונים בבירת אוסטריה.

    כל העבודה הקשה שעשינו השתלמה וסגרנו את העסקה", אמר דיפלומט איראני לסוכנות הידיעות רויטרס. דוברת האיחוד האירופי עמעמה את הדברים ורק מסרה כי שרי החוץ של איראן ושש המעצמות ייפגשו הבוקר ולאחר מכן תתקיים מסיבת עיתונאים.

    על פי מקור דיפלומטי נוסף עולה כי טיוטת ההסכם הנוכחי – כוללת גישה לפקחי האו"ם לכל האתרים האירניים, כולל אלה הצבאיים, בהם מתקיימת פעילות גרעינית, על פי הגורם, המידע מבוסס על ההתייעצויות של שש המעצמות בדיון שערכו לאחר חצות.

    כמו כן ציין המקור שאם תושג הסכמה עם איראן בנושא זה, תחוייב מועצת הביטחון של האו"ם לאמץ את פרטי ההסכם, שעיקרם הפסקת פרויקט הגרעין האיראני והקלה בסנקציות הכלכליות על איראן.

    על פי ההערכות של גורמים המקורבים להסכם, התנאים הנ"ל ייושמו כבר במחצית הראשונה של שנת 2016, והם יוסרו לחלוטין לאחר שהמערב יראה שההסכם מכובד ללא חששות.

    על פי ההסכם, במידה ואיראן תפר את ההסכם, הסנקציות יוחזרו תוך 65 יום.

    דיפלומט מערבי בכיר אמר לסוכנות הידיעות AP, ודבריו צוטטו בווינט ממנו אנו מביאים כי ההסכם כולל פשרה בין ארצות הברית לבין איראן שתאפשר לפקחי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) לבקר במתקנים צבאיים איראניים כחלק ממשימות הפיקוח שלהם. אלא שגישה לאתריה הצבאיים של איראן תהיה בתיאום, אך לא מיידית, ומבקרי ההסכם טוענים שלאיראנים יהיה מספיק זמן להסתיר כל עדות לאי ציותם להסכם שעליו חתמו בווינה.



    0 תגובות